پله پیچ یا راه پله پیچ نوعی از پله منحنی و قوس دار است که از پله های جداگانه که به یک ستون مرکزی متصل میشوند گفته میشود. در هنگام تردد از روی پله، اج ها به دور این نقطه مرکزی می چرخند و یک طرح پیچ دار ایجاد میکنند. راه پله پیچ با پله گرد متفاوت است. البته در زمان انتخاب پله پیچ در نظر داشته باشید که این پله به یک نرده پله پیچ هم نیاز دارد. انتخاب پله با نرده پله مناسب، سبب میشود که یک پله زیبا و جذاب ایمن در خانه داشته باشید. پله پیچ دوبلکس ، پله پیچ فلزی، پله پیچ سنگی انواع پله پیچ بشمار میروند. مجموعه تولیدی ثامن تولید انواع پله پیچ فلزی را بالاترین مواد اولیه به صورت استاندارد تولید می‌نماید. برای کارشناسی و اندازه گیری میتوانید با شماره تلفن های 56586756-021 الی 7 در ساعات اداری و شماره تلفن همراه 09124403540 به صورت تمام وقت تماس حاصل نمایید.

ساخت پله پیچ

ساخت پله پیچ حتما باید با یک مشاوره و طراحی مناسب قبل از اجرا همراه باشد. درست است که پله پیچ میتواند ساختمان شما را زیبا کند و خود پله پیچ به یک دکوراسیون داخل ساختمان تبدیل شود، ولیکن باید به خاطر داشته باشید که پله های پیچ در یک محیط مربع و یا دایره اجرا میشوند که فضای قابل توجهی را در فضا به خود اختصاص می‌دهند که استفاده از بخش پایینی این پله ها بدون طراحی بسیار دشوار خواهد بود. پله پیچ در ساختمان های ویلایی بعد از درب ویلا یکی از ایتم های کمک کننده در زیبا سازی هر چه بهتر دکوراسیون و نمای داخلی و خارجی ساختمان است. علاوه بر اجرای پله پیچ و محل اجرا پله پیچ نکته مهم بعدی ساخت یک نرده حفاظ برای پله پیچ است.

عوامل طراحی پله مارپیچ

قطر پله پیچ  با توجه به این که این پله ها منحنی هستند، قطر پله پیچ را میتوان به راحتی بر اساس عرض پله مشخص کرد. این که پله شما در چه فضایی ساخته و نصب میشود به قطر پله بستگی دارد. کمترین قطر پله 60 سانتیمتر است، این قطر برای پله مارپیچ و پله های اضطراری مناسب است. برای ساختمان های مسکونی و مجتمع های خرید قطر پله هر مقدار که بیشتر باشد مناسب تر است . قطر پله پیچ علاوه بر فضایی که باید پله در آن نصب شود به تعداد طبقات و افرادی که قرار است با این پله پیچ جابه جا شوند بستگی دارد. قطر پله به شدت در زیبایی راه پله پیچ تاثیر دارد.

ارتفاع پله پیچ

مهمترین ملاک ساخت پله پیچ ارتفاع آن است. ارتفاع پله مارپیچ را چندین عامل تعیین میکنند. برای این که بدانید چند پله نیاز دارید ارتفاع کل راه پله خود را بر عدد 18 یا 20 تقسیم میکنید. این عدد ارتفاع استاندارد فاصله هر کف پله میباشد. بعد از مشخص شدن تعداد کف پله میتوانید چرخش پله را مشخص کنید. زاویه مناسب برای چرخش پله 30 درجه است. این بدین معنا است که در اطراف ستون مرکزی پله با 30 درجه می‌چرخد. اگر تعداد پله های مل 12 عدد باشد یک چرخش کامل360 درجه ایجاد میشود. اگر 9 پله داشته باشیم چرخش پله پیچ 270 درجه است. سه نوع مختلف از پله پیچ با توجه به متریال مورد استفاده وجود دارند. پله پیچ آهنی، پله پیچ استیل و پله پیچ چوبی . تمام مدل های پله پیچ از نظر ساختار زیبا هستند. با توجه به نوعی متریالی که در آنها استفاده میشود طراحی منحصر به فردی دارند. گسترده ترین طیف در زمان طراحی پله پیچ متعلق به پله پیچ کلاسیک و پله پیچ مدرن است. پله پیچ آهنی بدون شک زیبا ترین طراحی را میتواند در وسط خانه به خود اختصاص بدهد. اگر می خواهید که یک پله سنتی و گرم داشته باشید میتوانید از پله پیچ چوبی استفاده کنید. پله مارپیچ تمام چوب محل اجتماع طراحی کلاسیک است که گرمای چوب را به خانه القا میکند.

پله پیچ در فضای باز

در گذشته دو نوع از پله مارپیچ در بیرون ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اول پله پیچ با سازه آلومینیومی با رنگ الکترو استاتیک و دوم پله استیل بوده است. در حالی که هر دو این پله های قوس دار ساخته شده اند که در فضای بیرونی ساختمان شما تردد به راحتی انجام بگیرد و در عین حال نمای بیرونی ساختمان شما را دو چندان کند. امروزه پله پیچ دوبلکس یا پله پیچ لوکس در ساختمان ها در فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده هم زمان از چوب و فلز سبب شده تا هم ایمنی و هم زیبایی پله ها دو چندان شود. فلزات بکار رفته در ساخت پله پیچ از یک پاچش پودری الکترو استاتیک بهره می برند که سطح پله پیچ را ضد آب و در برابر آفتاب مقاوم میکند. در ساخت پله پیچ دوبلکس خلاقیت یکی از مهم ترین عوامل بشمار میرود. استفاده از تجهیزات با کیفیت سبب میشود تا پله شما دوام مناسب داشته باشد.

پله پیچ آهنی

پله پیچ فلزی یکی از رایج ترین پله های مورد استفاده است. دوام بسیار زیاد فلزات در برابر فشار و قیمت مناسب پله پیچ فلزی از مهم ترین مزایای این محصولات هستند. معمولا باند های کناری با استفاده از ورق های فلزی و سطح پله ها هم با پروفیل آهنی ساخته میشوند. طراحی آسان و متفاوت مزیتی دیگر از پله پیچ فلزی است. شکل پذیری و مقاومت فلز این برتری را به سازنده میدهد که بر محدودیت فضای خود تسلط یابد.

قیمت پله پیچ

اصلی ترین موضوع برای خریدار قیمت پله پیچ است. انتخاب مناسب پله پیچ بستگی به میزان نقدینگی خریدار دارد. این عامل در طراحی و کیفیت ساخت یک راه پله استاندارد بسیار تاثیر گذار است. استفاده از متریال، ابعاد پله و سادگی یا پیچیدگی طرح پله گرد هم تاثیر بسیار زیادی در قیمت پله پیچ دارد. ارتفاع پله، تعداد پله ها بعد از توافق در طرح و مدل یکی از نکات مهم در قیمت گذاری این محصول است. سایر محصولات : چهار چوب فلزی _ قیمت چهار چوب فلزی 

پست های مرتبط

نرده پله دوبلکس ساده

0
نرده پله دوبلکس ساده راه پله و به طبع آن نرده پله از المان های زیبا سازی در فضای داخلی…

حفاظ نخل مرداب

0
حفاظ نخل مرداب حفاظ نخل مرداب را میتوان بهترین و کامل ترین نرده حفاظ روی دیوار‌ نامید ، حفاظ نخل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست

ّّ

مشاوره رایگان!!